zaterdag 3 oktober 2009

Dakloos geborgen

Wie met MIJ gaat, zal dakloos worden,
zodat hij de sterren beleeft
Wie met MIJ gaat, zal pijn lijden, zodat IK hem genezen zal
Wie met MIJ gaat, zal hongeren,
zodat IK hem het Levensbrood reik
Wie met MIJ gaat, zal dorsten, zodat IK hem zal laven met de Wijn
Wie met MIJ gaat, zal ontledigd worden,
zodat IK in hem kan wonen.

Geborgenheid omvat méér, dan welk dak ook kan bieden
Geborgenheid is stiller dan woorden kunnen zeggen
Geborgenheid is inniger dan de mens kan bevroeden
Geborgenheid is het verlossende Antwoord op alle ont-wikkeling
Geborgenheid ontstijgt aan alle ontwrichting,
pijn, nood en benardheid.

Wie in Gods Naam bereid is om te leven op de aarde
Wie in Gods Naam bereid is om te dragen op de aarde
Wie in Gods Naam bereid is om los te laten op de aarde,

die mens zal deel hebben aan het boventijdelijke ware Leven
die mens zal zich geborgen weten te allen Tijde
die mens zal bereid zijn tot mateloos volbrengen,

Ik zend u Vrede, ga in Mijn Naam.

Vrede zend Ik u, VREDE.
Amen.
(Reinoud Fentener van Vlissingen)

5 opmerkingen:

Kagib zei

Heeel mooi, ja zoveel dat je terugkrijgt, meer dan je ooit zal kunnen bevatten, verlangen, het waarlijk geborgen zijn in het Leven in het Al in Alles. :)))

RogierFvV zei

Zeer indringend. En gek genoeg kende ik dit bericht, dat ik ooit via mijn vader in handen kreeg in de tijd dat hij het opschreef, maar ik had het inmiddels meer dan veertig jaar niet onder ogen gehad.

René zei

en er is niets aan dit onbetaalbaar dienstverband toe te voegen,

groet René

Titus Pullo zei

Hallo Rogier,

Ik kreeg dit boek jaren geleden van goede vrienden. Als ik het moeilijk heb dan pak ik dat boek, doe mijn ogen dicht, vraag om hulp en sla het boekje open. Het werkt altijd.

Ik heb geprobeerd het boekje te kopen toen ik het een paar goede vrienden wilde geven. Helaas geen herdruk beschikbaar. Ik heb het boekje ingescand en samen met een goede vriendin weer toonbaar gemaakt. Als je wilt kan ik het je toesturen via email.

Met vriendelijke groet,
Leo Gerritsen at gmail punt kom

Titus Pullo zei

Hallo Beste Mensen,

Ik kreeg zojuist een email van Hannelies Slee van de stichting "Het Onbetaalbaar Dienstverband". Ze vertelt daarin dat het boek "Dakloos Geborgen" nog steeds beschikbaar is !
de email volgt hier :
----
Geachte heer Gerritsen,

In het blog van Het groene gezicht (http://hetgroenegezicht.blogspot.com/2009/10/dakloos-geborgen.html) schreef u op 11 november 2011 dat de uitgave "Dakloos Geborgen" niet meer verkrijgbaar zou zijn. Wij zijn benieuwd hoe u aan die informatie komt zodat wij dit bij de bron kunnen rechtzetten.
De stichting Het Onbetaalbaar Dienstverband heeft bovengenoemde uitgave verzorgd. "Dakloos Geborgen" is nog steeds verkrijgbaar en verspreiding geschiedt via het secretariaat. De prijs is € 5,00 exclusief verzendkosten.
Het postadres van het secretariaat van de stichting is: Gortestraat 52, 2311 NM te Leiden.

Met vriendelijke groet,
Stichting Het Onbetaalbaar Dienstverband


Hannelies Slee
secretaris

----