donderdag 28 maart 2013

Heeft iemand ooit gedacht dat het een geluk is...

Heeft iemand ooit gedacht dat het een geluk 
is om geboren te zijn?
Ik haast mij hem of haar te verzekeren
dat het net zo goed een geluk is om te sterven,
en dat weet ik.

Ik ga de dood in met de stervenden 
en kom ter wereld met pasgeboren baby's,
en ik bevind mij niet alleen maar tussen 
mijn hoed en mijn laarzen. 
Ik bestudeer een veelvoud van dingen waarvan er 
geen twee hetzelfde zijn, maar alle zijn goed. 
De aarde is goed, de sterren zijn goed, 
en alles wat bij hen hoort is goed. 

Ik ben geen aarde, noch een satelliet van een aarde. 
Ik ben de makker en metgezel van mensen, 
die allen even onsterfelijk en onpeilbaar zijn als ik zelf ben. 
(Ze weten niet hoe onsterfelijk, maar ik wel).
(Walt Whitman)

Geen opmerkingen: