maandag 12 oktober 2015

Vreugde

Zo verblijdend om te weten:
Wat is er te doen?
Wie moet het doen?
Het is een vrijheidslied dat nooit ophoudt.
Er is nooit een ketting gesmeed 
die Zijn aan banden kon leggen.
Het kan door niets vastgebonden of gekooid worden;
het is de ruimte waarin elk 'ding' verschijnt.
Het is een zon die nooit onder kan gaan.
Altijd BEN IK.

Wanneer ik slaap, BEN IK.
Wanneer ik eet, BEN IK.
Wanneer ik speel, BEN IK.
Wanneer ik werk, BEN IK.

Het komt alleen omdat IK BEN dat alles lijkt te bestaan.
Over de beelden die ontstaan 
heeft er niet 'een' iets te zeggen.
Alles wat er verschijnt is een complete uiting 
van een-zijn.
'Ik' heb nooit iets gedaan. 

Dit is ware vrijheid - grenzeloos,
hoewel verschijnend als manifestatie.
Het is van geen belang 
of dit bekend is of niet - het is zo.
Alles is volmaakt, precies zoals het is.
Nog een keer: 
alles is volmaakt,
precies zoals het is.

(Morgan Caraway)

Geen opmerkingen: