donderdag 24 maart 2011

FluisterLuister

Ver voorbij de ideeën 
over goed en fout 
is een plek 
ik ontmoet jou daar.
(Roemi)


Kom wat dichterbij, laten we iets afspreken, laat je nu niet afleiden, 
stel voor dat je leest, mij leest, en met mijn woorden zinnen meegaat, 
ook ik weet nu nog niet waarheen, laat staan waarom, 
waar kunnen we heen, ik kan wat over mezelf vertellen, 
maar dan moet ik weer nadenken, 
dus liever laat ik nu wat woorden zweven zo tussen ons in, 
ik vind ontluiking wel een mooi woord, er komt iets aan het licht, 
iets teers, zoals een groen scheutje aan een tak, tussen twee straattegels, 
of er zingt ergens een kind met een liedje mee, 
het weet niet eens dat het zingt, 
het stoppen van een auto, 
deuren die zich openen en weer dichtvallen tijdens het optrekken, 
het geluid gaat een hoek om, ja de wereld is mooi als stilte nabij is, 

je bent er nog steeds, graag zou ik je zien, 
je ogen, de woorden die je zou willen zeggen aanhoren , begrijpen, 
me af vragen of je ook verlangens hebt, of juist niet meer, 
of je het leven ook zo pijnlijk en/of wonderbaarlijk toeschijnt, 
of je echte vrienden hebt die je de waarheid mogen zeggen, 
verlatingsvreugde is ook een bijzonder woord, 
het geeft aan blij te kunnen zijn als je iets in vrede achter durft te laten, 
zo dat was even tussen ons, 
dank voor de tijd die je mij schonk, 
tot ziens, met de meeste hoopachting. 
de woorden voorbij, het feest van de geest.

(Tejo Van Huet)

Geen opmerkingen: