donderdag 31 januari 2013

Het geheim van de verandering

Veranderen
is vooral ver van anderen blijven
ver van meningen
conclusies
tweedehands gedachten
opgetelde opinies
doorgedrukte bewijzen
ingezakte argumenten
cirkelredeneringen
goedbedoelde adviezen
en influisteringen
dat je het zo goed doet
dat je zo intens leeft
dat je echt kunt zien
dat je aan 't veranderen bent.

Veranderen is pijn hebben
pijn van het mes
omdat je overal moet snijden
waar zekerheden groeien
pijn van de zaag
omdat je met zijn tanden
door de vele lagen vet
van je gehechtheid moet komen
pijn van de bijl
omdat je tot op het bot
bent aangetast door de illusies
dat je een veranderlijk wezen bent
dat je elke dag vooruit gaat
dat je ieder moment groeit
dat je steeds meer jezelf kunt zijn.
(Theije Twijnstra)

1 opmerking:

Joost zei

Dit is nog eens helder verwoord; niet romantisch maar eerder zoals de werkelijkheid rauw kan zijn.

Ook de foto's op dit weblog blijven me verwonderen; ik hou van wat je oog me steeds weer toont.

Je bent de enige blogger waarvan ik een link op mijn site heb staan; ik vermoed dat dat is omdat ik hier geen ego kan ontdekken en ik met het aangebodene makkelijk tot rust kom.

Heb je er bezwaar tegen als ik eens een bericht maak dat geheel en al aan dit weblog is gewijd? Mijn link naar hier valt niet erg op; ik denk dat veel van mijn bezoekers blij verrast zijn als ik hen eens expliciet naar hier verwijs.

Warme groet!
Joost