dinsdag 6 mei 2008

Mijn spreken...

Mijn spreken is bedoeld om je wakker te schudden,
niet om je te vertellen hoe je nog beter kunt dromen.
Je weet hoe je nog beter kunt dromen.
Afhankelijk van je mentale en emotionele staat op dat moment,
kan ik heel vriendelijk en mild tegen je zijn,
of niet zo vriendelijk en mild.
Misschien voel je je beter nadat je met me gepraat hebt,
maar dat hangt samen met wakker worden.
Word wakker! Jullie zijn allemaal levende boeddha’s.
Jullie zijn goddelijke leegte, het oneindige niets.
Dit weet ik omdat ik ben wat jullie zijn, en jullie zijn wat ik ben.
Laat alle ideeën en beelden in je geest varen,
ze komen en gaan en worden zelfs niet door jou opgewekt.
Dus waarom zou je zoveel aandacht
aan je verbeelding schenken wanneer je op dit moment
de werkelijkheid kunt realiseren?

(Adyashanti)

Geen opmerkingen: